معرفی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش

 

در ساختار اجتماعی جامعه ایرانی، بازار به عنوان نمادی شهری و اجتماعی، نمایشگر همبستگی و یک پارچگی  مردم به شمار  آمده  و اصناف، مهمترین تشکل اجتماعی، صنفی و سیاسی بوده که در ادوار مختلف در بحران های سیاسی و اجتماعی بسیار تأثیر گذار بوده اند. واژه بازار واژه ای بسیار کهن است که در فارسی میانه به صورت وازار بکار میرفته است و دارای قدمتی ده هزار ساله می باشد.

در دنیای معاصر، فرصت ها و کامیابی های افراد، اساساً به نهاد های جامعه و عملکرد آنها بستگی دارد که بازار یکی از این نهادهاست که از طریق آن مردم به فعالیت های مشترک المنافع می پردازند.

جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با 2700 عضو، یکی از تشکل‌های بزرگ جزیره است که از سال 1380 تأسیس و تا کنون با تعامل با سایر نهاد ها، نقش خود را در جذب توریست و توسعه اقتصادی جزیره به خوبی ایفا کرده است.

جامعه بازاریان و بازرگانان كیش در تاریخ 25 فروردین سال 1380 با همت بازاریان كیش با هدف ارتقاء دانش تخصصی و صنفی اعضا، ارتقاء تجارت و رشد كیفی خدمات عرضه شده و.. . تأسیس و جهت رسیدن به این اهداف با ایجاد گروه های تخصصی و گرد همایی های مشترك با مدیران و هیات مدیره بازارها قدم در راهی گذاشت كه بتواند با تعامل سایر نهادها  از طریق افزایش ارتباطات و بحث پیرامون موضوعات مختلف و ارائه طرح ها و راهكارهای مناسب برای بهبود وضعیت اقتصادی جزیره تلاش نماید.

جامعه بازاریان و بازرگانان كیش در مدت فعالیت خود توانسته است با حمایت مستمر اعضاء و نهادهای ذی ربط ضمن ایجاد زیرساختها، چنان بستری بوجود آورد كه به عنوان یك مرجع قانونی پاسخگوی نیازهای اعضا و مردم باشد و در زمینه رفاهی و تأمین مسكن اعضا با ایجاد شركت سهامی تجار و شركت سهامی اتحاد نوین، تأسیس تعاونی مصرف و مسكن و همچنین راه اندازی صندوق اندوخته ( قرض الحسنه ) گامی مهم بردارد.

تاسیس مؤسسه‌ای تحت عنوان شورای هماهنگی و همکاری فعالان اقتصادی مناطق آزاد با همکاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی  (مؤسسه بازرگانی عالی توسعه تجارت قشم و اتاق بازرگانی و صنایع منطقه آزاد چابهار) و با هدف استفاده مؤثر تر از پتانسیل های مناطق آزاد و تسریع و تسهیل در جهت رشد و توسعه مناسبات اقتصادی در چارچوب قانون اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی، حمایت و صیانت از حقوق اعضاء، ارائه آگاهی های تخصصی و..... از جمله اهداف مهم دیگری بود که برای نیل به آن، تلاشهای بی وقفه ای صورت پذیرفت.

در حال حاضر نیز با تدوین استراتژی تحرك و پویایی با جذب مشاورین مجرب جهت اطلاع رسانی، رسیدن به نقطه نظرات مشترك، آگاهی عمومی و ارائه عملكرد جامعه اقدام به  راه اندازی سایت اینترنتی نموده و همچنین جهت ارتباط و تعامل هر چه بیشتر با اعضا، سیستم اتوماسیون اداری را راه اندازی كرده است.

بازار های  کیش با معماری زیبا و دلنشین و امکانات مناسب و حضور برند های متفاوت یکی از جاذبه های جزیره زیبای کیش به شمار آمده و در حال حاضر با 17 بازار تجاری، 5بازار خدماتی و 6 بازارچه خدماتی مشغول به عرضه کالا و خدمات به گردشگران بوده و تعدادی دیگر نیز در حال احداث می باشد.فعالیت بازرگانی و تجارت در کیش در طول قرون گذشته تاکنون حکایت از شاخص بودن این نوع کسب و کار بوده و تبدیل جزیره کیش به منطقه آزاد فرصت رونق اقتصادی، بازرگانی و تجارت را متناسب با اهداف و برنامه های منطقه آزاد و همچنین موقعیت جغرافیایی جزیره در تنگه هرمز و خلیج فارس فراهم کرده و از این رو روز به روز بر تعداد فعالان اقتصادی و بازرگانان در این جزیره مرجانی افزوده است.

تمامی حقوق این سایت برای جامعه بازاریان و بازرگانان کیش محفوظ است.
سرویس نرم افزاری مرواتاک (مروارید اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک) - شرکت پرسیا فاوا کیش
سرویس نرم افزاری مرواتاک (مروارید اطلاع رسانی و تجارت الکترونیک) - شرکت پرسیا فاوا کیش - Morvatak Software Service - Kish FAVA Persia Co. Ltd. - Information Technology & Services